Menu

Blog

  1. Wat is een topper / topmatras?

    Sleepy topper matras

    Waarom gebruiken we een topper of topmatras? Helpt het tegen de pijn? Is het praktischer? Ontdek het hier!

    Lees meer »
  2. Donsdeken of synthetisch dekbed?

    kinderen met dekbed

    Slaap je best met een donsdeken of een synthetisch dekbed? Ontdek de voor-en nadelen hier.

    Lees meer »
  3. De ene slaper is de andere niet ...

    vrouw slapen

    Naar schatting hebben zowat een op drie mensen te kampen met slaapproblemen. Meestal zijn die van tijdelijke aard en een gevolg van een of andere bijzondere gebeurtenis.

    Lees meer »
  4. Slaapschuld

    slaapschuld

    Hoe langer je wakker bent hoe meer behoefte je krijgt aan slaap. Dit noemen we slaapschuld. Als we actief bezig zijn overdag, hebben we een hoge slaapschuld.

    Lees meer »
  5. Hoe ontstaat een jetlag en wat doe je eraan?

    persoon met jetlag op de luchthaven

    Iedereen heeft er wel eens last van gehad. Een jetlag ontstaat als je van oost naar west of van west naar oost vliegt. Wat doe je om zo goed mogelijk te wennen?

    Lees meer »
  6. Last van een ochtendhumeur?

    ochtendhumeur

    Last van ochtendhumeur? Als je niet uitslaapt, ben je vaak prikkelbaar en heb je behoefte aan rust. Hoe vermijd je dit ochtendhumeur?

    Lees meer »
  7. Uw activiteiten overdag beïnvloeden sterk uw nachtrust

    activiteit man op fiets

    Beweeg genoeg overdag om uw nachtrust te bevorderen. Dagelijkse lichaamsbeweging in de ochtend of vroege namiddag verbetert de slaap.

    Lees meer »
  8. Slaapkamerhygiëne: waar moet je op letten?

    huisstofmijt

    Hoeveel aandacht besteed jij aan hygiëne in bed? Lees verder en ontdek wat je moet doen om bacteriën en virussen zo weinig mogelijk kans te geven.

    Lees meer »
  9. Goed slapen versterkt je weerstand

    Dokter en virussen

    Voor velen is het geen verrassing: voldoende slapen draagt bij tot een goede gezondheid. Studies hebben immers aangetoond dat er een verband bestaat tussen de kwaliteit en de duur van je slaap, je dag-nachtritme en de werking van je immuunsysteem. Zo zijn mensen die minder dan 6 uur per nacht slapen veel gevoeliger voor virale infecties.

    Lees meer »
  10. Hoeveel slaap heb je nodig?

    wekker

    De hoeveelheid slaap die iemand nodig heeft verschilt van persoon tot persoon. Haal jij voldoende slaap? Lees meer hier.

    Lees meer »