Blog

  1. Hoe ontstaat een jetlag en wat doe je eraan?

    Iedereen die al eens een verre reis gemaakt heeft, kent het fenomeen: de jetlag. Een jetlag ontstaat omdat je biologische klok niet gelijk loopt met de lokale tijd. Dit kan hoofdpijn, slapeloosheid, vermoeidheid en andere irritaties veroorzaken. We hebben echter ook goed nieuws: met een paar simpele trucjes kan je de effecten van een jetlag minimaliseren.

    Vrouw zit in deken gewikkeld en geeuwt.Wanneer je over verschillende tijdzones heen reist, wordt je biologische klok door elkaar geschud, met een jetlag tot gevolg. Hoe verder je reist en hoe meer tijdzones je dus doorkruist, hoe ernstiger de klachten. Daarnaast speelt leeftijd ook een rol, wan

    Lees meer »
  2. Wat doet de zomertijd met je lichaam?

    Vannacht schakelen we over van winter- naar zomertijd en moeten we de klok een uurtje vooruit draaien. Hoewel dat ervoor zorgt dat we kunnen genieten van meer daglicht tijdens de warme maanden, heeft het omschakelen naar zomertijd toch enkele negatieve gevolgen.

    Vrouw duwt haar wekker uit

    Het uur slaap dat we verliezen, zorgt voor meer dan alleen irritatie. Het vergroot de kans op ongevallen en gezondheidsproblemen. Zo heeft een onderzoek uit 2016

    Lees meer »
  3. Slaap je slecht? Zet een Sanseveria op je nachtkastje!

    Sta jij ’s ochtends ook soms op met hoofdpijn of een droge keel? Of heb je juist moeite om ’s avonds in slaap te vallen? We staan er vaak niet bij stil, maar je slaapproblemen zouden het gevolg kunnen zijn van slechte luchtkwaliteit binnen in huis. Gelukkig is er een gemakkelijke oplossing om de lucht in je slaapkamer te zuiveren: kamerplanten. Die verbeteren niet alleen de luchtkwaliteit, maar ook de slaapkwaliteit.

    sanseveria zuivert de lucht

    Volgens onderzoek uitgevoerd door NASA

    Lees meer »
  4. Hoe vaak moet je je lakens verversen?

    We doen allemaal ons best om ons huis proper te houden en zo de verspreiding van bacteriën tegen te gaan. Wist je dat je lakens wassen een van de belangrijkste onderdelen van het kuisproces zou moeten zijn? In vers gewassen lakens kruipen geeft je immers niet alleen een goed gevoel, het is goed voor de gezondheid!Famillie met mama en papa ververst het bed terwijl de kindjes blij op het bed zitten

    Lees meer »
  5. Kouder slapen is beter slapen

    Zie jij er ook tegen op om in bed te kruipen nu het zo koud is buiten? Hoewel we al snel naar fleecedekentjes en plaids grijpen om ons lichaam wat extra warmte te geven, doen we dit toch beter niet. Je valt immers sneller in slaap wanneer je kamer wat koeler is. Bovendien slaap je ook dieper in een iets frissere omgeving. Dat zijn echter niet de enige voordelen die verbonden zijn aan een koelere slaapkamertemperatuur.

    Hier zijn een aantal voordelen van frisser slapen die je nog niet wist.

    1. Je valt sneller in slaap
    Hoewel ons instinct ons vertelt om ons zo warm mogelijk in te pakken om te gaan slapen, vallen we toch sneller in slaap in een koelere kamer. Dat heeft alles te maken met de natuurlijke cyclussen die

    Lees meer »
  6. Slaaphouding

    Tijdens het slapen worden verschillende houdingen aangenomen die niet allemaal even goed zijn voor de gezondheid. Er is onderscheid te maken tussen de rugligging, de zijligging en de buikligging.

    Rugligging

    Voor een afzonderlijke ondersteuning van het hoofd is een kussen nodig. De dikte van het kussen is evenredig met de kromming van de rug, hoe krommer de rug hoe dikker het kussen. Een te dik of eveneens een te hard kussen brengt een knik in de wervelkolom teweeg. Bovendien wordt in een dergelijk geval een te grote drukkracht op het hoofd verwekt. Het kussen moet dus vervormbaar zijn en zowel het hoofd als de nek ondersteunen. In de rugligging kan de natuurlijke S-kromming van de wervelkolom in de lenden-bekkenstreek toenemen door de verkorting van de heupbuigers. Deze spieren verbinden de lendenwer

    Lees meer »
  7. Matrasreiniging

    Zweten in de slaapkamer, we doen het allemaal! Maar stel jezelf eens de vraag: wat doe je met je kledij eens deze bezweet is? Juist ja, wassen! Dit kan evengoed met je matras, alleen weten velen niet hoe. Sleepworld helpt je graag, moeilijk is het niet.
    Lees meer »
  8. Te warm om te slapen? Deze 10 tips helpen je slapen tijdens een hittegolf.

    1.  Lakens van satijn of zijde mogen dan heel romantisch zijn, ze ademen voor geen meter. Ga op zoek naar een lichte variant van katoenen lakens. Zo zorg je ervoor dat je lichaam de luchtverplaatsing zeker voelt.

    2. Plaats je ventilator strategisch, anders blaas je gewoon warme lucht in het rond. Zet je hem echter schuin naast het open raam, dan zal hij de koelere lucht van buiten door de kamer blazen. Heb je geen ventilator, hang dan een vochtig laken voor het open raam. De lucht die binnenkomt zal verfrissend zijn.

    3. Warmte stijgt, dus is het belangrijk om zo laag mogelijk te gaan liggen. Met andere woorden: sleep je matras naar de benedenverdieping. Wie resistent is tegen de muggen kan zelfs in de tuin afkoelen.

    4. Neem een lauwe douche voor het slapengaan om je even op te frissen.

    5. Als je koudecompressen, gemaakt uit bijvoorbeeld een washandje met wat ijsblokjes in, op je lichaam legt, zal je snel afkoelen. Leg ze strategisch op je polsen en je nek.

    Lees meer »
  9. Premium Sleepy Dealer

    Sleepworld is sinds kort de unieke verdeler van de alom gekende en geprezen Sleepy slaapartikelen! Voortaan kan je dus bij Sleepworld terecht voor die kwalitaiteve Sleepy donsdekens, kussens, matrassen, bedbodems en zelfs volledige Sleepy boxspring bedden. Zowel online in de webshop als in onze 18 Sleepworld showrooms gaan de Sleepy slaapartikelen binnenkort te vinden zijn. We zijn ervan overtuigd dat de kwalitatieve en luxueuze Sleepy producten een fantastische aanvulling zijn op ons reeds ruime aanbod van slaapartikelen.
    Lees meer »
  10. Vacature chauffeur / bijrijder

    Gezocht: collega’s voor onze ‘Dream Teams’

    Jij brengt je spierballen en je goed humeur mee, dan zorgen wij voor een vast salaris, een leuke collega die altijd meerijdt en een toffe sfeer.  Je maakt met elke levering de klant zijn dromen waar, en bovenop mag je de fooi zelf houden!

    Jij hebt:

    -Spierballen; een boxspring tot de tweede verdieping dragen is voor jou geen probleem!

    -Een verzorgd en net voorkomen

    -Reeds 2 jaar een rijbewijs B

    -Minimaal een BSO diploma

    -Een goed humeur, klanten een goede nachtrust bezorgen en klantvriendelijk zijn vindt je belangrijk

    -Een reistijd van maximum 30 minuten van bij je thuis naar ons magazijn

    -Eigen vervoer tot aan ons magazijn

    -Geen probleem om op zaterdag te werken

    -Minimum 15 uur, maar bij voorkeur 38 uur per week vrij om te werken

    Lees meer »