Blog

  1. Slaaphouding

    Tijdens het slapen worden verschillende houdingen aangenomen die niet allemaal even goed zijn voor de gezondheid. Er is onderscheid te maken tussen de rugligging, de zijligging en de buikligging.

    Rugligging

    Voor een afzonderlijke ondersteuning van het hoofd is een kussen nodig. De dikte van het kussen is evenredig met de kromming van de rug, hoe krommer de rug hoe dikker het kussen. Een te dik of eveneens een te hard kussen brengt een knik in de wervelkolom teweeg. Bovendien wordt in een dergelijk geval een te grote drukkracht op het hoofd verwekt. Het kussen moet dus vervormbaar zijn en zowel het hoofd als de nek ondersteunen. In de rugligging kan de natuurlijke S-kromming van de wervelkolom in de lenden-bekkenstreek toenemen door de verkorting van de heupbuigers. Deze spieren verbinden de lendenwer

    Lees meer »
  2. Matrasreiniging

    Zweten in de slaapkamer, we doen het allemaal! Maar stel jezelf eens de vraag: wat doe je met je kledij eens deze bezweet is? Juist ja, wassen! Dit kan evengoed met je matras, alleen weten velen niet hoe. Sleepworld helpt je graag, moeilijk is het niet.
    Lees meer »
  3. Te warm om te slapen? Deze 10 tips helpen je slapen tijdens een hittegolf.

    1.  Lakens van satijn of zijde mogen dan heel romantisch zijn, ze ademen voor geen meter. Ga op zoek naar een lichte variant van katoenen lakens. Zo zorg je ervoor dat je lichaam de luchtverplaatsing zeker voelt.

    2. Plaats je ventilator strategisch, anders blaas je gewoon warme lucht in het rond. Zet je hem echter schuin naast het open raam, dan zal hij de koelere lucht van buiten door de kamer blazen. Heb je geen ventilator, hang dan een vochtig laken voor het open raam. De lucht die binnenkomt zal verfrissend zijn.

    3. Warmte stijgt, dus is het belangrijk om zo laag mogelijk te gaan liggen. Met andere woorden: sleep je matras naar de benedenverdieping. Wie resistent is tegen de muggen kan zelfs in de tuin afkoelen.

    4. Neem een lauwe douche voor het slapengaan om je even op te frissen.

    5. Als je koudecompressen, gemaakt uit bijvoorbeeld een washandje met wat ijsblokjes in, op je lichaam legt, zal je snel afkoelen. Leg ze strategisch op je polsen en je nek.

    Lees meer »
  4. Het zijn weer ZomerSolden!

    Je leest het goed; vanaf zaterdag 30 juni starten de zomer solden!

    Ook bij Sleepworld kan je vanaf dan meteen profiteren van kortingen tot wel 50%

    Het ideale moment dus om eindelijk tijd te maken voor dat nieuwe bed of die nieuwe matras!

    Lees meer »
  5. Premium Sleepy Dealer

    Sleepworld is sinds kort de unieke verdeler van de alom gekende en geprezen Sleepy slaapartikelen! Voortaan kan je dus bij Sleepworld terecht voor die kwalitaiteve Sleepy donsdekens, kussens, matrassen, bedbodems en zelfs volledige Sleepy boxspring bedden. Zowel online in de webshop als in onze 18 Sleepworld showrooms gaan de Sleepy slaapartikelen binnenkort te vinden zijn. We zijn ervan overtuigd dat de kwalitatieve en luxueuze Sleepy producten een fantastische aanvulling zijn op ons reeds ruime aanbod van slaapartikelen.
    Lees meer »
  6. Vacature chauffeur / bijrijder

    Gezocht: collega’s voor onze ‘Dream Teams’

    Jij brengt je spierballen en je goed humeur mee, dan zorgen wij voor een vast salaris, een leuke collega die altijd meerijdt en een toffe sfeer.  Je maakt met elke levering de klant zijn dromen waar, en bovenop mag je de fooi zelf houden!

    Jij hebt:

    -Spierballen; een boxspring tot de tweede verdieping dragen is voor jou geen probleem!

    -Een verzorgd en net voorkomen

    -Reeds 2 jaar een rijbewijs B

    -Minimaal een BSO diploma

    -Een goed humeur, klanten een goede nachtrust bezorgen en klantvriendelijk zijn vindt je belangrijk

    -Een reistijd van maximum 30 minuten van bij je thuis naar ons magazijn

    -Eigen vervoer tot aan ons magazijn

    -Geen probleem om op zaterdag te werken

    -Minimum 15 uur, maar bij voorkeur 38 uur per week vrij om te werken

    Lees meer »
  7. Slaapcyclus

    5 slaapcycli van elk 90 tot 120 minuten

    Sterk vereenvoudigd kan je zeggen dat de nacht opgedeeld kan worden in 5 slaapcycli van elk 90 tot 120 minuten. Deze cycli hebben allemaal dezelfde opbouw en volgen elkaar gedurende de nacht op. Eén cyclus bestaat uit 5 fasen. Deze fasen worden onderscheiden door de mate van hersenactiviteit en oogbeweging (Eye Movement). Bij fase 1 t/m 4 is de oogbeweging langzaam. Deze fasen heten dan ook Non Rapid Eye Movement (NREM). Alleen in de laatste fase is er snelle oogbeweging, Rapid Eye Movement, vandaar de naam remslaap.

    De fasen 1 en 2 worden wel de lichte slaap genoemd.

    Fase 1 (NREM1)

    Dit is de overgangsfase tussen waken en slapen. De oogbeweging wordt langzaam. Je hebt moeite je ogen open te houden en valt uiteindelijk in slaap. De hersenactiviteit neemt langzaam af. Deze periode duurt 1

    Lees meer »
  8. Comfort Lagen

    Koudschuim

    Koudschuim matrassen kenmerken zich door de uitstekende elasticiteit. De celstructuur van deze matras is open en geeft samen met de profilering een uitstekende luchtcirculatie en ventilatie. Met name de persoonlijke factor conformiteit staat bij deze matrassen voorop. Dankzij de elasticiteit zijn ze prima toepasbaar bij verstelbare bodems.

    Latex

    De aanpassing van latex aan de vormen van het lichaam is onovertroffen. Een geringe belasting veroorzaakt een geringe aanpassing in het materiaal. Omgekeerd leidt een grote belasting tot een grote aanpassing. Alle lichaamsdelen worden zo op de juiste wijze ondersteund. Hierdoor wordt een minimale tegendruk op het lichaam ervaren. Door de open celstructuur van latex, de ventilatiekanalen en de oppervlakteprofilering is een constante luchtcirculatie gewaarborgd. Door de beweging van de beslaper ontstaat gelijktijdig een pomp- en zuigeffect, dat voor een constante luchtwisseling zorgt. Latex matrassen hebben

    Lees meer »
  9. Nieuwe matras verlaagt rugklachten tot 31%

    Voor de eerste keer heeft een onafhankelijke, wetenschappelijke onderzoeksstudie, uitgevoerd door Dr. Bert Jacobson van de Oklahoma State University en met de steun van EBIA, het verband aangetoond tussen een goede matras en een degelijke nachtrust. De keuze voor een nieuwe matras kan het aantal ernstige rugklachten tot 63 procent verlagen.

    Miljoenen mensen lijden aan slaapgebrek, waardoor dit één van de meest voorkomende gezondheidsproblemen van de hedendaagse samenleving is geworden. De Internationale Dag van de Slaap, die elk jaar op 21 maart wordt gehouden, richt de aandacht op dit al te vaak verwaarloosde probleem. Slaapgebrek kan in grote mate de dagdagelijkse activiteiten, de sociale contacten en het humeur beïnvloeden wat op zijn beurt een verlies van werkproductiviteit en ongevallen kan veroorzaken. In het verleden werd algemeen aangenomen dat een aanzienlijk aantal slaapstoornissen in verband stonden met een oude en oncomfortabele matras of slaapoppervlak, zonder d

    Lees meer »
  10. De juiste matras bij rugklachten

    Een goede matras is cruciaal bij rugklachten. Een goede matras kan de pijn en klachten verlichten, terwijl een slechte matras de pijn en klachten juist erger kan maken. Er bestaat geen 'beste matras' voor mensen met rugklachten, omdat de keuze voor een matras erg persoonlijk is. Wel is het verstandig om bij het (ver)kopen van een nieuw(e) matras na te gaan welke klachten u bij uw huidige bed en matras heeft. Komen de klachten van de matras of van de bedbodem (lattenbodem of boxspring)? Wanneer u rugklachten heeft, kunt u bij het kopen van een matras letten op de volgende punten:

    • Ondersteuning: Wordt het lichaam op de anatomisch correcte manier ondersteund? Dit wil zeggen, als de klant op de zij slaapt, moet de wervelkolom recht zijn, vertrekkend van halverwege het hoofd tot aan het staartbeentje.
    • Drukverlagend: Verlaagt het matras de druk op de wervelkolom, tussenwervelschijven, zenuwen, spieren

    Lees meer »