Acquire

LEVERING

Waar kan ik mijn pakket laten leveren?

Levering thuis of op je werk

Voor compacte nationale zendingen werken wij samen met bpost. Dat wil zeggen dat we overdag leveren tussen 8u en 17u. 

Grotere leveringen zoals matrassen, boxsprings… worden verzorgd door onze eigen leveringsdienst of logistieke partner. Je wordt op voorhand gecontacteerd om een leveringsdatum af te spreken.

Afhalen in een Sleepworld winkel in de buurt

Je kan jouw bestelling ook afhalen in een van onze Sleepworld winkels. Neem zo snel mogelijk contact op met de webshop op 09/258.24.00 of via mail [email protected] om de beschikbaarheid te garanderen.

Wat is de leveringstermijn?

De leveringstermijn is afhankelijk van verschillende factoren:

  • Beschikbare voorraad
  • Betaalmethode
  • Leveringsmethode op basis van de omvang van het product

Compacte pakketten (kussens, bedtextiel… )

Wanneer het artikel op voorraad is, wordt het tijdens werkdagen binnen de 48u verzonden.

Voor artikelen die niet onmiddellijk op voorraad zijn, wordt op de productpagina online en in de bestelbevestiging de geschatte leveringstermijn vermeld.

Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je per email een verzendbevestiging met een track and trace link om de leveringsstatus van jouw pakket te volgen.

Grotere producten (matrassen, boxsprings… )

Voor grotere artikelen die via de eigen leveringsdienst of logistieke partner worden geleverd geldt:

  • Producten op stock: 1 à 2 weken na de ontvangst van de bestelling.
  • Producten op bestelling: de leveringstermijn staat vermeld op de productpagina online en in de bestelbevestiging

RETOUR

Ben je niet tevreden met je bestelling? Geen probleem, je kan je aankoop retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst.

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd, heeft geen gebruiksporen en is ongemonteerd.
  • Bij voorkeur zit het product in de originele verpakking.
  • Het product is niet speciaal voor jou aangepast.

Is je online bestelling bezorgd door bpost?

Retour via de winkel

Ga naar een dichtstbijzijnde sleepworld winkel. In de winkels worden retourartikelen niet cash terugbetaald. De terugbetaling wordt verder opgevolgd door de webshop en gebeurt steeds via de rekening van de bestelling. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop het bedrag op je rekening.

Retour via bpost

De verzendkost van de retour is ten laste van de klant en bedraagt €5

  1. Neem contact op met onze webshop via 09/258.24.00 of via mail [email protected].
  2. Je ontvangt een retourlabel.
  3. Plak het retourlabel op je pakket en breng het pakket naar een bpost postpunt. 
  4. Bij ontvangst van je retour, sturen wij een bevestiging van terugbetaling. We storten het bedrag binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

Is jouw online bestelling bezorgd door de Sleepworld leveringsdienst?

Wij halen het product zo spoedig mogelijk bij je op. Dit werkt als volgt:

Bel onze customer service op 09/258.24.00.  Zorg dat je jouw factuur bij de hand hebt. Samen met jou doorloopt onze medewerker de retourprocedure. 

Op het afgesproken moment halen wij het product bij je op. 

Je ontvangt het totale aankoopbedrag retour. Wij storten dit binnen veertien dagen na ontbinding van de aankoop op je rekening.

FAQ

Kan ik mijn bestelling gratis retour zenden?

Retour via een Sleepworld winkel is GRATIS.  Neem je factuur en artikel mee.

Wil je via bpost naar onze webshop retourneren? Dan betaal je €5.

Kan ik mijn aankoop omruilen?

Je kan jouw aankoop op twee manieren omruilen, mits het gewenste artikel nog voorradig is.

Omruilen via een Sleepworld winkel:

Neem contact op met de webshop op 09/258.24.00 of via mail [email protected] om de beschikbaarheid van het vervangproduct te garanderen.

Om je artikel om te ruilen, hebben we in de winkel jouw factuur of bestelbon en het artikel nodig.

Omruilen via de webshop

Neem contact op met onze webshop via 09/258.24.00 of via mail [email protected]

Wij sturen jou een retourlabel per email. Plak het retourlabel op het pakket en bezorg het aan bpost. Zodra wij jouw order goed ontvangen hebben, versturen we het nieuwe artikel.

De verzendkost van de retour is ten laste van de klant en bedraagt €5

Proefslapen en omruilgarantie

Na zorgvuldig informeren, testen en kiezen, blijkt je gekozen matras na aankoop toch te zacht of net niet hard genoeg. Bij Sleepworld vinden we dat iedereen een matras verdient die perfect bij zijn of haar lichaam past. 

Neem zeker contact op met onze klantendienst via 09/258.24.00 of [email protected] en wij gaan samen op zoek naar een geschikte oplossing.

Bij een deel van onze matrassen geniet je van een proefslaapgarantie. Als blijkt dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt, kun je de matras binnen een bepaalde periode omruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • 120 dagen omruilgarantie is geldig voor bepaalde matrassen van de merken TechnogelSanamedSleepy, en de SwissSleep 2000-reeks
  • Tempur geeft je een omruilgarantie van 90 dagen. 
  • De testperiode van de Insider topper van een Sanagel Insider is zelfs nog langer. Na aankoop van deze matras, heb je 365 dagen tijd om de topper om te ruilen!
  • Een gestoffeerde matras komt niet in aanmerking voor omruilgarantie.