Menu

Nieuws

  1. 5 tips om beter te slapen

    5 tips om beter te slapen

    Internationale Dag van de Slaap is een dag die het belang van een goede nachtrust onder de aandacht brengt. Want wist je dat bijna één op drie mensen met een vorm van slaapproblemen kampt? Toch zijn er veel dingen die je kan doen om beter te slapen. Wil jij ook weten hoe je het meeste uit je nachtrust kan halen? Lees dan zeker verder en ontdek de beste tips om beter te slapen!

    1. Creëer een aangename slaapomgeving

    Kan jij de slaap maar niet vatten? Dat zou wel eens aan je slaapkamer kunnen liggen. Te veel licht of lawaai en een te warme of juist te koude slaapkamer, kunnen de boosdoener zijn. Daarnaast slaap je natuurlijk ook beter in een slaapkamer waar je graag bent; laat dus de designer in je los en maak van je slaapkamer je favoriete plek in huis!

    2. Je bed dient om te slapen

    We doen het allemaal: scrollen door Instagram, Netflix kijken of videospelletjes spelen in bed. Toch is het nefast voor een goede nachtrust. Dit komt omdat het blauwe licht dat je gsm verspreidt, melatonine onderdrukt en dat is nu net het hormoon dat je lichaam gebruikt om je te laten weten dat het tijd is om te gaan slapen!

    3. Creëer regelmaat

    Om zo goed mogelijk te slapen, is het belangrijk om elke dag op hetzelfde moment te gaan slapen en op te staan. Ja, dat wil zeggen dat je ook in het weekend op tijd je bed uit moet! De regelmaat die je zo creëert, bevordert je slaap-waakritme, waardoor de kwaliteit van je slaap verhoogt.

    4. Kies een kussen dat bij je past

    Het belang van een goed ondersteunend kussen wordt vaak onderschat, terwijl het eigenlijk heel belangrijk is. Iedereen slaapt in een andere houding en is anders gebouwd. Het is niet omdat je partner op een bepaald kussen heel goed slaapt dat hetzelfde kussen voor jou ook

    Lees meer »
  2. Winkel veilig bij Sleepworld!

    Al onze winkels zijn terug open! Om het volledige verkoopproces zo veilig en vlot mogelijk te maken voor jou en onze verkoopadviseurs hebben we enkele veiligheidsmaatregelen genomen. Benieuwd wat die zijn? Lees dan zeker verder!

    Bij het binnenkomen van de winkel vragen we om je handen te ontsmetten met ontsmettende handgel. Daarnaast bieden we iedereen de mogelijkheid een mondmasker en handschoenen aan te doen. Heb je er zelf geen bij? Dan hebben wij er voor jou voorzien.

    Onze verkoopadviseurs ontsmetten hun handen doorlopend en zorgen ervoor dat ook alle oppervlakken ontsmet zijn. Daarnaast geven ze uitleg vanop gepaste afstand en raken ze niets aan dat jij ook aanraakt zonder eerst hun handen te ontsmetten.

    Een matras of een kussen moet je natuurlijk kunnen testen. Daarom hebben we voor extra matras- en kussenbeschermers gezorgd. Rond elke matras in de winkel zit een extra beschermer.

    Daarnaast krijg je ook een persoonlijke matras- en kussenbeschermer die je kan meenemen van bed naar bed. Zo kom je nooit in contact met iets dat door een andere klant is aangeraakt. De matrasbeschermers worden gereinigd en gaan in quarantaine na elk gebruik. Je kussenbeschermer is herbruikbaar en mag je meenemen naar huis.

    Voor het kiezen van een hoofdkussen, kan je nog steeds gebruik maken van de testprogramma’s die Technogel en Tempur aanbieden. Dat wil zeggen dat je kussens tot 2 weken thuis kan testen. De testkussens die terug naar de winkel gebracht worden, worden vier dagen in quarantaine geplaatst en de hoezen worden gewassen voor ze terug uitgeleend kunnen worden. Kussens van andere merken kunnen enkel in de winkel (met extra beschermers) getest worden.

    Ten slotte hebben we ook de toonbank en kassa’s extra veilig ingericht zodat je zonder zorgen je bestelling kan

    Lees meer »
  3. Slaapkamerhygiëne: waar moet je op letten?

    Slaapkamerhygiëne: waar moet je op letten?

    Hoeveel aandacht besteed jij aan hygiëne in bed? Was je elke week je lakens of mogen ze gerust wat langer op bed blijven liggen? Slaap jij al jaren op hetzelfde kussen of schafte je recent een nieuw exemplaar aan? We staan er te weinig bij stil, maar onze slaapkamer netjes onderhouden, helpt ons het meeste uit de nacht te halen. Maar… hoe doe je dat? Lees verder en ontdek wat je moet doen om bacteriën en virussen zo weinig mogelijk kans te geven.

    We geloven allemaal graag dat ons huis gezellig én proper is. Toch blijkt dat niet altijd zo te zijn. Ondanks al onze inspanningen, kruipen er toch huisstofmijt, schimmel, pollen en huidschilfers in alle hoeken van je slaapkamer. Nog slechter nieuws: al deze ongewenste bezoekers leven het liefst van al in je bed.

    Minstens één keer per week
    De gemakkelijkste oplossing? Was je lakens minstens één keer per week. Je doodt de bacteriën het efficiëntst door al je bedtextiel op 60°C te wassen. Daarnaast prop je best niet te veel in je wasmachine, want dan kunnen het warme water en het wasproduct hun werk niet efficiënt doen. Vergeet zeker ook je pyjama niet minstens één keer per week te wassen.

    Laat je donsdeken reinigen
    Ons bedlinnen is echter niet het enige dat we moeten wassen. Hoe lang is het geleden dat jij je donsdeken of matras liet reinigen? Als je wasmachine groot genoeg is, kan je een synthetisch dekbed gewoon thuis wassen. Bij een donsdeken van echte ganzendons is dat moeilijker, want je riskeert de dons kapot te maken. Breng het daarom om de 5 jaar binnen in de winkel (klik hier voor een lijst van onze filialen)

    Lees meer »
  4. Goed slapen versterkt je weerstand

    Goed slapen versterkt je immuunsysteem

    Voor velen is het geen verrassing: voldoende slapen draagt bij tot een goede gezondheid. Studies hebben immers aangetoond dat er een verband bestaat tussen de kwaliteit en de duur van je slaap, je dag-nachtritme en de werking van je immuunsysteem. Zo zijn mensen die minder dan 6 uur per nacht slapen veel gevoeliger voor virale infecties.

    De Nederlandse psychiater en somnoloog, Alexander Van Daele, stelt dat ons lichaam tijdens het slapen stoffen produceert, die belangrijk zijn voor een goede werking van je immuunsysteem. Slaaptekort, daarentegen, zorgt voor een tekort aan die stoffen waardoor de strijd tegen een virus moeizamer verloopt. Met andere woorden, hoe minder je slaapt, hoe groter de kans dat je een virus oploopt en hoe minder je lichaam er tegen gewapend is.

    Die claim wordt bevestigd in verschillende klinische studies. Zo ontdekten Amerikaanse onderzoekers dat proefpersonen die minder dan 7 uur per nacht sliepen, meer dan dubbel zoveel kans hadden op een verkoudheid dan de proefpersonen die minstens 8 uur per nacht sliepen.

    Professor

    Lees meer »
  5. Belangrijke informatie omtrent het Covid-19 virus

    Leveringen
    Wij blijven leveren zoals gepland. Zodra wij de artikelen in ons magazijn ontvangen, belt onze leverdienst je op om een leverafspraak te maken. Wij houden rekening met alle voorschriften van de Nationale Veiligheidsraad.

    Onze chauffeurs nemen steeds alle nodige voorzorgsmaatregelen om je levering in optimale omstandigheden te verzorgen. Gelieve dan ook de volgende richtlijnen in acht te nemen:

    • Wij aanvaarden voorlopig geen cash betalingen
    • Wij nemen voorlopig enkel je oude matras mee als die op voorhand ingepakt is. Indien gewenst kan de chauffeur verpakkingsmateriaal achterlaten en komen we de ingepakte matras op een later tijdstip ophalen. Dit kan niet voor matrassen in een doos want die leveren we via een koerier. Als u dit toch wenst, gelieve ons voor de levering te contacteren voor een oplossing.
    • Onze chauffeurs beschikken over mondmaskers, veiligheidshandshoenen en desinfecterende gel. Wij sturen geen chauffeurs uit die niet volledig gezond verklaard zijn.

    In deze uitzonderlijke omstandigheden willen we graag ons respect uiten voor iedereen die een solidaire inspanning levert. Daarnaast danken we onze klanten voor al hun begrip en solidariteit.

    Lees meer »
  6. Tot 365 dagen omruilen? Het kan!

    Stel je voor: na zorgvuldig informeren, testen en kiezen, blijkt je gekozen matras na aankoop toch te zacht of net niet zacht genoeg. Bij Sleepworld vinden we dat iedereen een matras verdient die perfect bij zijn of haar lichaam past.

    Wanneer je dus bij ons een matras gekocht hebt waarvan de stevigheid uiteindelijk toch niet helemaal bij jouw lichaam blijkt te passen, zullen we er alles aan doen om je toch aan een goede nachtrust te helpen. Zo geven we je de kans om de kern van je matras om te ruilen voor een zachtere of stevigere variant tot 120 dagen na leverdatum. Op die manier kan je zonder zorgen en zonder twijfels in de winkel je beslissing maken.

    Voor de extreme twijfelaars hebben we zelfs nog beter nieuws: de Insider topper van de Sanagel Insider matras kan je zelfs tot 365 dagen na aankoop omruilen voor een topper die uit een ander materiaal samengesteld is. Dit komt omdat de Sanagel Insider is afgewerkt met een losse topper die uit de matras geritst kan worden. Op die manier stel je helemaal zelf de matras samen die het beste bij jouw lichaam en slaapprofiel past.

    Hoe gaat onze omruilgarantie in z’n werk? Wanneer je binnen de testperiode van 120 dagen ontdekt dat je toch niet de juiste matras hebt gekozen, neem je best zo snel mogelijk contact met ons op. Vanuit de winkel helpen we je dan om te bepalen of een andere stevigheid het probleem zou oplossen.

    Daarna komt onze servicedienst volledig gratis b

    Lees meer »
  7. Te warm om te slapen? Deze 10 tips helpen je slapen tijdens een hittegolf.

    1.  Lakens van satijn of zijde mogen dan heel romantisch zijn, ze ademen voor geen meter. Ga op zoek naar een lichte variant van katoenen lakens. Zo zorg je ervoor dat je lichaam de luchtverplaatsing zeker voelt.

    2. Plaats je ventilator strategisch, anders blaas je gewoon warme lucht in het rond. Zet je hem echter schuin naast het open raam, dan zal hij de koelere lucht van buiten door de kamer blazen. Heb je geen ventilator, hang dan een vochtig laken voor het open raam. De lucht die binnenkomt zal verfrissend zijn.

    3. Warmte stijgt, dus is het belangrijk om zo laag mogelijk te gaan liggen. Met andere woorden: sleep je matras naar de benedenverdieping. Wie resistent is tegen de muggen kan zelfs in de tuin afkoelen.

    4. Neem een lauwe douche voor het slapengaan om je even op te frissen.

    5. Als je koudecompressen, gemaakt uit bijvoorbeeld een washandje met wat ijsblokjes in, op je lichaam legt, zal je snel afkoelen. Leg ze strategisch op je polsen en je nek.

    Lees meer »
  8. Premium Sleepy Dealer

    Sleepworld is sinds kort de unieke verdeler van de alom gekende en geprezen Sleepy slaapartikelen! Voortaan kan je dus bij Sleepworld terecht voor die kwalitaiteve Sleepy donsdekens, kussens, matrassen, bedbodems en zelfs volledige Sleepy boxspring bedden. Zowel online in de webshop als in onze 18 Sleepworld showrooms gaan de Sleepy slaapartikelen binnenkort te vinden zijn. We zijn ervan overtuigd dat de kwalitatieve en luxueuze Sleepy producten een fantastische aanvulling zijn op ons reeds ruime aanbod van slaapartikelen.

    Lees meer »
  9. Wat doet slaaptekort met je lichaam?

    Al vijf seizoenen van Het Lichaam van Coppens is dit de meest gestelde vraag. Het is dus een zeer actuele kwestie. Uit recente studies blijkt namelijk dat één op de drie Vlamingen kampt met slaapproblemen. Mathias probeert onder toezicht van een inspanningsfysioloog, dokter Ruud Thienen, meer dan 50 uur wakker te blijven. En om het verhaal compleet te maken presenteert hij na die slapeloze driedaagse de achtste aflevering van Het Lichaam van Coppens. “Ik denk dat ik heel ‘ambetant’ ga worden”, zegt Mathias. “Het zou mij verwonderen als je dat niet zou worden”, aldus dokter Ruud.

    50 uur wakker blijven, het is een hele uitdaging. Staf heeft een gouden tip voor zijn broer: “Gewoon uw ogen open houden, zo eenvoudig is dat”. En hij kruipt onder de wol. De redactie van Het Lichaam Van Coppens heeft gelukkig wel een aantal activiteiten voorzien om die twee slapeloze nachten te doorstaan: een spelletje kaarten, karaoke, pingpong, sporten, dansles en … een lachsessie. Mathias ondergaat het met de glimlach. Al mist hij één ding, of beter gezegd één iemand, heel erg: “Ik verlang nu naar Staf, naar zijn mopjes, zijn gezelschap”.

    Ruud en Staf onderwerpen Mathias aan verschillende proeven. Welke invloed zal het slaaptekort hebben op Mathias’ geheugen? Hoe snel gaat zijn reactievermogen achteruit? Hoe zit het met zijn evenwicht? Mathias maakt alleszins indruk met zijn snelheid: “Als je na 50 uur deze snelheid behoudt, krijg je een profcontract als keeper bij een voetbalploeg”, aldus dokter Ruud. Wordt Thibault Courtois als keeper van Chelsea binnenkort van de troon gestoten door Mathias Coppens?

    Kan je met een slaaptekort nog veilig met de auto rijden? Mathias neemt de proef op de som. Hij trekt tweemaal samen met zijn broer naar een geïmproviseerd containerpark voor een zelf bedachte rijtest. De eerste keer in uitgeslapen en de tweede keer in vermoeide toestand. Er is wel een probleem volgens Mathias: “Als ik wakker ben, kan ik dit ook al niet goed”

    Lees meer »
  10. Astrid Coppens krijgt Sleepworld kussenmenu bij Gert Late Night

    Voor de opnames van Gert Late Night is Astrid Coppens, voorheen bekend als Astrid Bryan, van maandag t.e.m. donderdag te gast op de boot van Gert Verhulst en James Cooke. De heren waren ervan op de hoogte dat Astrid een moeilijke slaper is, dus zorgden ze samen met Sleepworld voor een gepaste oplossing.

    Astrid kreeg een Sleepworld kussenmenu voorgeschoteld, zoals dit bij luxe hotelketens vaak gebruikelijk is. Het kussenmenu bestond uit 14 kussens en een slaapmasker. Een ruime keuze uit verschillende merken zoals Nomade, Technogel, SwissSleep, Tempur en Sanamed.

    Astrid haar keuze viel al snel op de SwissSleep Ergo, een kussen dat ideaal is voor de zijslaper en is samengesteld uit drukverlagend NASA schuim. De overige kussens werden nog door James aangewend om een kussengevecht mee te lanceren, een uitstekende manier overigens om wat stoom af te blazen.

    Zou jij net zoals Astrid kiezen voor de SwissSleep Ergo of gaat jouw voorkeur uit naar een iets steviger of klassiek kussen? Sleepworld heeft voor iedereen een kussen op maat, om het met de woorden van Astrid te zeggen: How cool is that?

    #kussenmenu #sleepworld #swisssleep #ergo #astridcoppens #astridbryan #gertlatenight #jamescooke #gertverhulst

    Lees meer »