Blog

  1. Bedtextiel

    Beddengoed heeft ’s morgens veel frisse lucht nodig zodat het vocht dat tijdens het slapen is opgenomen, weer kan verdampen. Het is dus belangrijk om de slaapkamers dagelijks goed te luchten. Het beddengoed ook dagelijks goed opschudden. Geen sprei op het bed leggen, het moet kunnen ademen. Beddengoed wekelijks verschonen, bij het opdekken hoofd- en voeteneinde regelmatig omdraaien.

    Lees meer »
  2. Levenscyclus dekbedden

    Het is aan te bevelen dat donzen dekbedden – ook als ze regelmatig gelucht en vakkundig onderhouden worden – niet langer dan acht jaar te gebruiken zijn. Bij dekbedden met vezelvulling is het aan te bevelen, de vulling na ongeveer 6 tot 8 jaar te vernieuwen.

    Lees meer »
  3. Dekbedden en kussens onderhoud

    Onze vezel- en donsartikelen zijn wasbaar op het programma voor de fijne was met een hoge waterstand en lage trommelsnelheid. Beddengoed van natuurhaar kan men niet zelf wassen. Hier raden wij chemische reiniging (symbool "P") met een voorzichtige behandeling aan. De juiste onderhoudssymbolen, de wastemperatuur en de grootte van de trommel van de wasmachine kunt u steeds op het textieletiket van het afzonderlijke artikel zien. Let u er alstublieft op dat dekbedden nooit met een wasverzachter behandeld mogen worden!Stop een echte dons nooit in de wasmachine.Hoe zorgvuldiger het beddengoed onderhouden wordt des te beter voldoet het aan de comforteisen en bovendien is de hygiëne in bed gegarandeerd. Dekbedden en kussens die goed gelucht en zorgvuldig opgeschud worden, zijn een zeer goed begin voor een goede, gezonde slaap en een verkwikkende nacht. Goed verzorgd beddengoed gaat langer mee en reageert waarneembaar op de slaapbehoeftes. Bij sommige dekbedden is het mogelijk dat de vulling „

    Lees meer »
  4. Blijf niet piekeren

    Als u voelt dat u niet in slaap raakt, blijf dan niet piekeren, maar sta dan na een 20-tal minuten op en doe iets anders tot u slaperig wordt.

    Lees meer »
  5. Probeer te ontspannen voor het slapengaan

    Neem regelmatig een warm of heet bad. Maak er iets speciaals van. Met kaarsjes en relaxte muziek. Om de dagelijkse zorgen en problemen los te laten is een goed boek of een heerlijke romantische film vaak een uitstekende oplossing. Luister naar ontspannende muziek, maak een avondwandeling... Ontspanningsoefeningen vlak voor u naar bed gaat, kunnen het inslapen bevorderen.

    Lees meer »
  6. Neem uw problemen niet mee naar bed

    Zorg ervoor dat u ze op de ene of de andere manier buiten de slaapkamer houdt door er bv. over te praten of te schrijven.

    Lees meer »
  7. Geen opwekkende stoffen

    Beperk 's avonds het gebruik van opwekkende stoffen die we kunnen terugvinden in tabak, koffie, cola enz. Rook dus zeker ook nooit in bed!

    Lees meer »
  8. Niet te veel drinken 's avonds

    Vermijd om grote hoeveelheden water te drinken in de avond om nachtelijk opstaan om te plassen te voorkomen.

    Lees meer »
  9. Zowel honger als een volle maag kunnen u belemmeren om in slaap te vallen

    Eet zeker geen grote maaltijd voor u naar bed gaat. Best is om 2 à 3 u voor het slapengaan niet meer te eten. Een lichte snack vóór het slapengaan kan de slaap wel bevorderen.

    Lees meer »
  10. Uw activiteiten overdag beïnvloeden sterk uw nachtrust

    Zorg voor een goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning. Dagelijkse lichaamsbeweging in de ochtend of vroege namiddag verbetert de slaap. Ook fietsen, hardlopen, fitnessen, bewegen... Je lekker lichamelijk inspannen, kan heel ontspannend uitpakken en bevordert in één moeite door ook een gezonde nachtrust. Inspannende activiteiten vlak voor het slapengaan kunnen het inslapen echter tegenwerken. Ga zeker niet sporten vlak voor het slapengaan. Na weer zo’n drukke dag mag u zich ’s avonds gerust een paar uur verdiepen in uw favoriete hobby. Neem de tijd. U heeft het verdiend. Meer regelmaat in het dagelijkse leven aanbrengen, dat werkt vaak verrassend rustgevend en ontspannend. Op vaste tijden eten en naar bed gaan, dat kan al voor veel rust zorgen in uw leven.

    Lees meer »